Onderhanden werk
  • Onderzoek naar onderlinge samenwerking afdeling Beheer & Onderhoud.

 

  • Advisering bedrijfsovername (Brabant)
    Begeleiding van oude en nieuwe eigenaar gedurende overnametraject. Beiden werken gedurende een periode van drie jaar samen in het bedrijf. De oude eigenaar bouwt af naarmate de nieuwe eigenaar steeds meer verantwoordelijkheden overneemt. Waar de 'oude' loslaat, leert de ander verantwoordelijkheden oppakken en naar zijn stijl in te vullen.

 

  • Periodiek advies en begeleiding hoveniersbedrijf, 7 medewerkers.
    Den Bosch en omgeving. In 2011 ieder kwartaal een dagdeel advies en begeleiding. Plus maandelijks overzicht van de financiën. Doel van de begeleiding: meekijken en adviseren om marktaandeel in de aanleg en onderhoud uit te breiden. Streven voor 2011 tenminste 20 aanlegklussen van € 20.000,- en meer.

 

  • Hoveniersbedrijf Noord-Holland. Adviesgesprek over de strategie bij het in de markt zetten van een nieuwe hoveniersdienst. Antwoorden op de vraag: "Hoe profileert het bedrijf zich met deze dienst?" Aangevuld met hele praktische tips voor de communicatie met de beoogde klanten.

 

  • Adviesgesprek bij Hovenier in de Drechtsteden
    Snel groeiend bedrijf. Adviseer de ondernemer bij het veranderen van zijn rol. Bij het delegeren van verantwoordelijkheden aan medewerkers, verandert de bedrijfsvoering. Er komt meer structuur in de organisatie van het bedrijf. De projecten worden op eenzelfde wijze georganiseerd.

 

  • Periodiek adviesgesprek hoveniersbedrijf Den Haag. Voor de kerst staat een bijzondere reclamecampagne gepland. We bespreken de laatste details en de organisatie van het vervolgtraject. Ook de orderportefeuille en de financiën komen aan de orde.

 

  • Hoveniersbedrijf Zuid-Holland. Voorzitten bijzondere werkbespreking. Twee voormanen bespreken met beide vennoten verbeteringen in het productieproces. Mijn taak bestaat uit het gesprek in goede banen leiden en zorgen dat er goede werkafspraken komen.